Sinterklaasaanvraag 2024

De aanvraagtermijn voor de Sinterklaasactie van de Witte Bedjes is weer geopend. Jaarlijks kunnen ziekenhuizen, scholen en instellingen waar kinderen met een verstandelijke of lichamelijke beperking verblijven een aanvraag doen. De aanvraag termijn loopt van 15 september tot 15 november 2024.

In 1946 had Parooljournalist Henry Knap voor het eerst een oproep in zijn Amsterdams Dagboek geplaatst om tijdens de feestdagen iets te ondernemen voor de kinderen in de witte (ziekenhuis)bedjes. Een stroom van enthousiaste reacties (én giften) leidde tot de gedachte om er een jaarlijks terugkerende actie van te maken. En nog steeds, meer dan 75jaar later, is de Sinterklaasactie het hart van Stichting Witte Bedjes.

Ziekenhuizen, scholen in het speciaal onderwijs en instellingen waar kinderen met een lichamelijke of verstandelijke beperking of anderszins hulpbehoevende kinderen verblijven, kunnen bij Stichting Witte Bedjes een bijdrage aanvragen om ook hen een leuk Sinterklaasfeest te bezorgen. De Sinterklaasbijdrage is bedoeld voor kinderen t/m 12 jaar.
Voor de aanvraag kunt u gebruik maken van de rode aanvraagbutton. Vergeet niet een (eventueel geanonimiseerde) leerlingenlijst mee te sturen bij de aanvraag.